Sr. Specialist, Technical Support
Responsible for operation, implementation, and change management of software related to the 4G/5G mobility Message or Data platforms (vMMSC/MSP). Works as part of 24X7 staff delivering advanced network technical support, and providing advanced technical troubleshooting skills to recover from complex network problems in real time to restore service. Responsible to review/interpret technical documentation and actions for inclusion/adaptation into day to day support requirements to manage current services in production. Supports identification of root cause, resolution, work arounds, testing and implementation of process fixes as it relates to service/network changes. May lead cross-functional teams on specific issues and/or projects.
Required Qualifications
- 5-7 years experience
- Strong Linux/Unix Skills
- Strong troubleshooting skills
- Strong knowledge of mobility architectures
- Technical writing skills
Desired Qualifications
- Bachelors degree in Math, Science, Engineering or equivilent related network experience
- Knowledge of Network Planning, Engineering, and Mobility architectures
- CCNA Certification
💡 Doporučuji: Vytvořte si svůj profesionální životopis (zdarma a snadno), se kterým zvýšíte šanci na získání lepší práce.
💡 Podívejte se na video 6 tipů pro životopis, díky kterým získáte pozvánku na pohovor, které Vám pomůže s přípravou životopisu a motivačního dopisu pro zvýšení šancí na pozvání na pohovor.
Zajímavé nabídky práce v okolí:
Práce Sr. Specialist, Technical Support: Často kladené otázky
👉 V jakém městě se nabízí nabídka práce Sr. Specialist, Technical Support?
Práce je nabízena v lokalitě Brno.
👉 Jaká firma nabírá na tuto pozici?
Tato nabídka práce je do firmy AT&T.