Ministerský rada v oddělení odvolání a správní agendy Hradec Králové
O nás
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ČR
Do kompetence ministerstva patří především sociální politika (problematika zdravotně postižených, sociální služby, sociální dávky, rodinná politika apod.), sociální pojištění (důchody, nemocenské, apod.), oblast zaměstnanosti (trh práce, podpora zaměstnanosti, zahraniční zaměstnanost apod.), pracovněprávní legislativa, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, rovné příležitosti pro ženy a muže (genderová problematika), evropská integrace a oblast čerpání finanční pomoci z fondů Evropské unie (EU).
Náplň práce:
- metodické vedení, usměrňování, koordinace postupu a sjednocování pracovních postupů a praxe Úřadu práce České republiky, a to ve spolupráci s kompetentní sekcí ministerstva výhradně v oblasti správního řízení týkajícího se nepojistných sociálních dávek, tj. dávek pěstounské péče, dávek státní sociální podpory, dávek pomoci v hmotné nouzi, příspěvku na péči, dávek pro osoby se zdravotním postižením, dávky náhradní výživné pro nezaopatřené dítě (řízení dle § 1 až 14 zákona č. 588/2020 Sb., o náhradním výživném pro nezaopatřené dítě a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů) a dalších nepojistných sociálních dávek (dále jen „nepojistné sociální dávky“);
- zpracovávání zásadních právních výkladů a stanovisek a stanovování obecných postupů aplikace právních předpisů, a to vše výhradně na úseku správního řízení týkajícího se nepojistných sociálních dávek;
- řešení obzvláště sporných a složitých případů nepojistných sociálních dávek z hlediska nároků;
- spolupráce s dalšími orgány, organizacemi a odborníky, mj. při vytváření a aplikaci metodiky s Úřadem práce České republiky;
- vedení a projednávání správního řízení na úseku nepojistných sociálních dávek, zejména řízení o odvolání, řízení o obnově a novém řízení, řízení o stížnostech a přezkumné řízení, a v těchto řízeních provádění veškerých procesních úkonů a rozhodování o všech procesních otázkách, včetně meritorního rozhodování;
- rozhodování o prominutí podmínky trvalého pobytu;
- odpovědnost za správní posouzení jednotlivých případů;
- příprava podkladů a stanovisek pro jednání před soudy, které přezkoumávají pravomocná rozhodnutí vydaná ministerstvem;
- zpracovávání podkladů a stanovisek k rozkladům;
- spolupráce na organizaci porad pro pracovníky příslušných správních úřadů na úseku nepojistných sociálních dávek;
- vykonávání činností vyžadujících individuální přístup k jednotlivým případům, popřípadě rozhodování při volbě z více variantních řešení, spočívající v soustavném přímém osobním styku s občany v mimořádně tíživé nebo neočekávané sociální situaci, pravidelné provádění konzultační a poradenské činnosti ve směru k občanům, jakož i podávání přímých odpovědí a informací účastníkům řízení a ostatním osobám;
- provádění sociálního/místního šetření v přirozeném sociálním prostředí fyzických osob;
- zajišťování a provádění kontrolní činnosti na úseku nepojistných sociálních dávek;
- evidence a vyhodnocování agendy oddělení pro interní či externí statistické účely;
- výkon technicko - administrativních prací spojených s chodem oddělení, mimo jiné činností spojených s poštou, podatelnou a výpravnou, spisovou službou, kontrola materiálů a podkladů oddělení určených pro vypravení po formální stránce;
- zajišťování správy a evidence řízené dokumentace oddělení; vyřizování a ukládání jednotlivých písemností podle spisového a skartačního řádu; vedení průběžné spisové dokumentace v jednotně uspořádaných spisech a na předepsaných tiskopisech, a rejstříků správního řízení; odpovědnost za příruční spisovnu, kterou vede zaměstnanec ke své agendě; zajišťování archivace spisů oddělení.
Co od Vás očekáváme:
- státní občanství České republiky, občanství jiného členského státu Evropské unie nebo občanství státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosažení věku 18 let;
- plnou svéprávnost;
- bezúhonnost;
- dosažení vysokoškolského vzdělání v bakalářském nebo magisterském studijním programu;
- potřebnou zdravotní způsobilost;
- potřebnou znalost českého jazyka, není-li žadatel státním občanem České republiky.
?VÍCE INFORMACÍ K VÝBĚROVÉMU ŘÍZENÍ NAJDETE NA ÚŘEDNÍ DESCE MPSV - NABÍDKA SLUŽEBNÍCH A PRACOVNÍCH MÍST RESORTU - SLUŽEBNÍ MÍSTA MPSV - MINISTERSKÝ RADA V ODDĚLENÍ ODVOLÁNÍ A SPRÁVNÍ AGENDY HRADEC KRÁLOVÉ (SM 918 005)
Co Vám můžeme nabídnout:
- pružnou služební dobu;
- 5 týdnů dovolené;
- 5 dnů indispozičního volna;
- peněžitý příspěvek na stravování, tzv. stravovací paušál;
- další vzdělávání státních zaměstnanců;
- zaměstnanecké benefity z fondu kulturních a sociálních potřeb
Benefity
- Pružná pracovní doba
- Vzdělávací kurzy
- Příspěvek na stravování
- Příspěvek na spoření / pojištění
- Přátelské prostředí
Odpovědět na inzerát
Zajímavé nabídky práce v okolí:
Práce Ministerský rada v oddělení odvolání a správní agendy Hradec Králové: Často kladené otázky
👉 V jakém městě se nabízí nabídka práce Ministerský rada v oddělení odvolání a správní agendy Hradec Králové?
Práce je nabízena v lokalitě Hradec Králové.
👉 Jaká je nabízená mzda na této pozici?
Nabízená mzda je 27.980 – 39.870 Kč.
👉 Jaká firma nabírá na tuto pozici?
Tato nabídka práce je do firmy Ministerstvo práce a sociálních věcí.