Jak se umět prodat na trhu práce
Trh práce je stejně drsný jako jiné trhy. Dobří prodejci umí prodat i zboží, o kterém absolutně nic neví. Každý člověk hledající novou práci je tak trochu obchodním zástupce či prodejce, který musí umět dokonale prodat sám sebe. Jenže to není tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát.
„Osobní marketing“ je důlžitou součástí heldání dobré práce.
Buďte si dokonale vědomi svých silnýc i slabých stránek
Jako profesionál je naprosto nezbytné, abyste si byli vědomi svých vlastních klíčových silných a slabých stránek. Jak jinak můžete očekávat, že se prodáte potenciálnímu zaměstnavateli? Kde vůbec začít?
Podívejte se na své minulé zkušenosti, abyste zjistili, kde přesně leží váš talent, dovednosti a schopnosti. Jakmile identifikujete svůj soubor dovedností, podívejte se, jak to může souviset s kariérou, kterou chcete následovat. Toto je první zásadní krok k efektivnímu prodeji sebe sama jako dokonalého kandidáta.
Co je vaším kariérním cílem?
Kromě pochopení svých klíčových silných a slabých stránek a schopností je důležité stanovit si kariérní cíle.
Stanovení cílů ve vaší kariéře vás udrží v soustředění a také poskytne směr a účel. Pokud si nestanovíte žádné cíle, přistihnete se, že pobíháte a ničeho pro sebe nedosáhnete.
Stanovení cílů vám dává jasno v tom, co od své kariéry nakonec chcete: zajišťuje to, že investujete svůj čas, energii a úsilí do kariérní cesty, která je pro vás skutečně důležitá.
Osobitý, ale profesionální projev
Jakmile podstoupíte trochu sebezkoumání, dalším krokem v marketingu sebe sama jako profesionála je vytvoření osobního projevu a způsobu mluvy.
Projev je jasná, stručná zpráva o vás, která sděluje, kdo jste, co hledáte a jak můžete být přínosem pro společnost nebo organizaci.
Při vytváření projevu se zaměřte na nejdůležitější body, které o sobě chcete sdělit. Přemýšlejte o svých klíčových silných stránkách a o tom, co můžete nabídnout.