Jak se stát v práci nepostradatelným?

Datum publikování na HitPrace.cz: 3. 2. 2023
Jak se stát v práci nepostradatelným?

Každý chce být ve svém oboru ve svém oboru tím, kdo chce být v práci; je to skvělé pro vaši sebedůvěru, manažeři se na vás spoléhají a měli byste mít velký pocit jistoty práce. Být v práci nepostradatelný znamená stát se nenahraditelným.

Musí být na vás spolehnutí

Spolehlivost není jen o dostavení se včas na schůzky. Jde o to být efektivní a spolupracovat, když se něco nedaří, a být člověkem, na kterého se lidé ve vašem týmu obracejí, když potřebují něco udělat dobře a rychle. Být spolehlivý by nikdy neměl vzbudit pocit, že jste zneužíváni, takže se ujistěte, že váš manažer ví, komu pomáháte a na jakých projektech.

Usnadněte svému nadřízenému práci

Pokud svému manažerovi usnadňujete práci nebo ho zbavujete odpovědnosti, což mu umožňuje soustředit se na své manažerské povinnosti, pak pravděpodobně bude stát při vás, když na vás přijde řeč ohledně snižování stavů. Mít na své straně v práci někoho vlivného je velmi důležité. Pokuste se najít mezeru v dovednostech, abyste mohli dělat věci, které váš šéf nemůže.

Přihlaste se jako dobrovolník do klíčových projektů

Zaměřte se na práci, která je nejdůležitější a spěchá, a upřednostněte ji, nikoli práci, která je nejjednodušší nebo nejrychlejší. Klíčové projekty vám pravděpodobně poskytnou přístup k širšímu podnikání a dobrovolnictví, zatímco ostatní zaměstnanci to neudělají, zajistí, že na vás bude pohlíženo jako na oddaného pomocníka a cenného člena týmu.

Budujte vztahy s vyššími manažery

Být propojený a budovat vztahy s lidmi, na kterých v organizaci záleží, vás nejen může učinit nepostradatelnými ve vaší současné pracovní pozici, ale může vás posunout o hodně dopředu ve vaší kariéře. Pokud se denně setkáváte s manažery, můžete být na prvním místě, pokud jde o povýšení.

Nabídněte řešení

Manažeři nechtějí problémy – chtějí řešení. Pokud se tedy chcete stát v práci nepostradatelnými, musíte najít způsoby, jak řešit problémy, kterým podnikání čelí. Když zaslechnete, jak si kolegové stěžují na něco, co nefunguje, vymyslete, jak to opravit, a zvýšíte tím svou hodnotu pro svého manažera i pro společnost jako celek.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.

0.0260