Jak být úspěšný při pohovoru online?

Datum publikování na HitPrace.cz: 7. 10. 2022
Jak být úspěšný při pohovoru online?

Doba se mění a s ní také způsoby, jakým probíhají nábory. Dnes již není neobvyklé, že první kola pracovních pohovorů probíhají online. Pro některé uchazeče o práci je vzdálený kontakt vyhovující, jiní spoléhají, že zapůsobí právě při osobním pohovoru. Jak se chovat, aby byl pohovor online úspěšný?

Zkontrolujte pozadí

Je nezbytné, abyste si pro vedení pohovoru vybrali tiché, dobře osvětlené, neutrální a čisté místo, zvláště pokud virtuální pohovor vedete z domova, abyste omezili rozptylování. Na rozdíl od pohovorů v kanceláři nebo ve veřejném prostoru poskytují virtuální pohovory intimní pohled do vašeho osobního života. Ujistěte se, že uděláte skvělý první dojem tím, že budete udržovat svůj prostor čistý a omezíte jakékoli vyrušování ze strany členů rodiny, domácích mazlíčků, partnerů a spolubydlících.

Vyzkoušejte, zda vše správně funguje

Je nezbytné, abyste svou technologii před pohovorem a ten den několikrát zkontrolovali a otestovali, abyste zajistili úspěch. Ujistěte se, že skvěle funguje vaše připojení k síti Wi-Fi, kameru, audio a videokonferenční platformy, abyste se ujistili, že vše funguje bez problémů. Být technologicky důvtipný je kýžená dovednost, kterou zaměstnavatelé hledají.

Ujistěte se, že je váš notebook nabitý

Před pohovorem se ujistěte, že je váš počítač nebo notebook plně nabitý. Zdá se to zřejmé, ale mnoho lidí na to zapomíná, a pak se diví, když se technika uprostřed pohovoru vypne.

Důkladně se připravte

Stejně jako u každého jiného osobního pohovoru byste měli být připraveni hovořit do hloubky o tom, proč chcete vstoupit do organizace, jak s vámi rezonuje poslání společnosti a jakou hodnotu přinesete do konkrétní pracovní pozice. Doporučujeme, abyste si procvičili odpovědi na potenciální otázky při pohovoru, abyste se cítili pohodlně a sebejistě, až budete mluvit s náborářem.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.

0.0210