Tipy, jak zvládnout stres na pracovišti
Stres na pracovišti může způsobit problémy se spánkem, potíže se soustředěním, bolesti hlavy, žaludku a změny nálady. Pokračující stres může způsobit oslabený imunitní systém, vysoký krevní tlak, srdeční onemocnění, nespavost, obezitu, deprese a další vážné zdravotní stavy, a nezáleží na tom, ve kterém oboru a na jaké pozici se pohybujete. Co dělat, aby se míra stresu snížila?
Veďte si deník
Abychom lépe zvládali stres, veďte si deník o tom, jak během dne reagujete na situace a jak se cítíte. To vám pomůže určit, které události jsou pro vás klíčovými stresory, abyste je mohli zmírnit nebo najít lepší způsob, jak na ně reagovat.
Soustřeďte se na dýchání a seznamte se se svým vnitřním klidem
V dnešním rychlém pracovním prostředí je snadné se nechat zahltit. Abyste minimalizovali stres, v případě potřeby se hodně zhluboka nadechněte a vydechněte; buďte k sobě trpěliví a jemní, zvláště pokud jste ve společnosti nebo organizaci nováčkem. Neočekává se od vás, že budete vědět všechno přes noc.
Zdokonalte své dovednosti řízení času
Opravdu má den jen 24 hodin? Množství pracovních a osobních problémů, které musíte každý den řešit, může být ohromující. Dobrý time management je nesmírně důležitý. Některé běžné techniky řízení času zahrnují udržování seznamů položek, které mají být řešeny denně, a plánování časových bloků pro řešení konkrétních položek. Mějte na paměti, že když řeknete „ano“ jedné položce, ze své podstaty říkáte „ne“ druhé. Stanovte si priority svých aktivit a vytvořte seznam A, B a C. C-list bude hotový, až přijde čas, zatímco A-list má nejvyšší prioritu.
Naučte se říkat „ne“
Pro mnohé z nás je těžké někomu říct „ne“, ale pokud si máme zachovat zdraví a zdravý rozum, je to občas nutnost. To platí zejména tehdy, když jsme požádáni, abychom dělali práci mimo naše každodenní povinnosti na pracovišti, nebo když se po nás požaduje příliš mnoho.