Vylepšete proces náboru zaměstnanců a najměte ty nejlepší

Datum publikování na HitPrace.cz: 13. 7. 2021
Vylepšete proces náboru zaměstnanců a najměte ty nejlepší

Proces náboru zaměstnanců je postup, který pomáhá vyhledat, vybrat a nakonec najmout nové pracovníky. Propracovaný nábor přináší větší jistotu, že budou ve vaší firmě pracovat kvalifikovaní lidé, kteří odpovídají politice vaší firmy. Každá společnost má své specifické kroky, které nějakým způsobem souvisí s produkcí nebo službami, ovšem existuje i několik všeobecných.

Mějte jako zaměstnavatel dobrou pověst

Na trhu práce je spousta profesionálů - pasivních kandidátů, kteří právě nehledají práci, ale jsou otevřeni novým příležitostem.

Budování spolehlivé značky zaměstnavatele nejen snižuje fluktuaci zaměstnanců o 28%, ale také přitahuje tyto pasivní kandidáty do vaší společnosti.

Nezahálejte

Nejlepší zaměstanci se udrží na trhu práce v průměru pouhých 10 dnů. Pokud o nějakém uchazeči uvažujete, neváhejte dlouho. I když nejste zcela rozhodnutí, buďte s vybraným uchazečem v kontaktu.

Zkontrolujte popis nabízené pracovní pozice

Existují dva způsoby, jak zaměstnavatelé inzerují své pracovní nabídky:

Needs-Supplies, který se zaměřuje na to, co může společnost udělat pro kandidáta, a přístup Demands-Abilities, který se zaměřuje na to, co společnost očekává od kandidáta.

Zaměřte se na to, co může vaše společnost udělat pro potenciální zaměstnance, a přilákáte kandidáty, kteří lépe vyhovují vašim potřebám.

Jděte s dobou

Sociální sítě a digitální média dnes využívá téměř každý, a proto chtějí pracovat ve společnosti, která drží krok s digitální dobou.

Většina zaměstnavatelů si prohlédne profily uchazečů na sociálních sítích, mějte na paměti, že uchazeči dělají to samé.

Soustřeďte se na osobnost uchazeče

Je zřejmé, že dovednosti uchazeče jsou při výběru nového zaměstnance primární, ovšem většina dovedností se dá naučit. Soustřeďte svou pozornost také na osobnost uchazeče.







HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.

0.0214