Co si představit pod některými názvy pozic?
Při hledání zaměstnání můžete narazit na názvy pozic, u kterých si ani neumíte představit, o jakou práci se vlastně jedná. Některé názvy buď znějí honosněji než v minulosti, nebo jsou ovlivněny angličtinou. Následující profese patří k těm, u kterých lidé nejvíce tápou.
Operátor výroby
To je jedna z nejfrekventovanějších pracovních pozic v Česku, jejíž název však stále mate. Přitom se zpravidla jedná o běžné dělnické profese, jako je například klasická montáž u pásu.
Kontrolor kvality
Jde o poměrně jednoduchou manuální činnost ve výrobě spočívající ve vizuální kontrole hotových výrobků, zda neobjeví zjevnou vadu. Pro takovou pozici stačí rychlé zaškolení i nekvalifikované osoby.
Asistent/ka prodeje
Obvykle jde o klasickou prodavačku. Takový člověk dělá v maloobchodním provozu různé činnosti,od doplňování zboží, přes práci za kasou až po úklid. Asistence zákazníkům se omezuje na odpovědi na otázky typu: kde najdu to a to zboží? Nevyžaduje se žádné vzdělání a stačí zaškolení.
Telefonista – specialista
Většinou jde o pracovníka call centra, který řeší podněty od zákazníků jiných společností nebo nabízí různé produkty. Hlavně ve druhém případě lze práci zvládnout po týdenním zaškolení.
Customer service specialist
V překladu se jedná o specialistu péče o zákazníky v call centru. Firmy se obávají, že na inzerát volné místo v call centru by nikoho nenalákaly.
Front desk manager
Často se jedná o klasickou recepční. Může se jednat o lepší hotely s požadavkem na znalost cizího jazyka.
Office coordinator, Specialista back office
Po pečlivém pročtení náplně práce zjistíte, že se jedná o klasickou sekretářku.
Dále jsou to pozice s vyššími nároky na vzdělání. V oblasti obchod-marketing je to například Account Manager, což je universální název pozice pro práci spojenou se starostí o klientský účet (account).
V oblasti lidských zdrojů to může být Recruitment Consultant, tedy personalista, který monitoruje situaci na trhu práce, plánuje nábor pracovních sil, konkurzy a motivuje stávající zaměstnance.
V oblasti stavebnictví a reality je to nejčastěji realitní makléř, který vyhledává vhodné nemovitosti do portfolia realitní kanceláře, komunikuje se zájemci o prodej či koupi bytu, organizuje prohlídky nemovitostí a moderuje vztah mezi prodávajícím a kupujícím.