Co rozhodně nedělat před pracovním pohovorem, pokud chcete uspět

Datum publikování na HitPrace.cz: 26. 2. 2021
Co rozhodně nedělat před pracovním pohovorem, pokud chcete uspět

Někteří odbornícitvrdí,že k tomu, abychom na někoho udělali dojem, potřebujeme jen 1/10 sekundy. Abychom na budoucího zaměstnavatele udělali dobrý dojem, je to směšně málo času. Na pohovor se však můžete připravit předem, abyste v tento důležitý den vypadali skvěle a věděli, jak se prezentovat v co nejlepším světle.

Pozor na výběr parfému

Vědci tvrdí, že 30% lidí nenávidí silné pachy a nezáleží na tom, zda je to vůně drahých francouzských parfémů, levných cigaret nebo potu.Velmi citliví lidé mohou mít dokonce bolesti hlavy, cítit se nevolně a mohou mít v očích pálení. Co když je váš budoucí zaměstnavatel jedním z těchto lidí? Proč riskovat? Abyste svým pachem nevystrašili ostatní lidi, měli byste udělat několik jednoduchých věcí:

•Nepoužívejte parfémy a krém s výraznou vůní najednou. Nesoulad pachů může u lidí vyvolat nevolnost.

•Pokud jste na sebe nastříkali nějaký parfém a na pokožce je mokrá skvrna, znamená to, že si toho dáte příliš mnoho a lidé kolem vás budou trpět.

•Před pohovorem nejezte žádná jídla silných chutí, jako je tuňák, vařená vejce nebo cibule.

Sledování televize předešlou noc

Dnes je těžké si představit náš život bez smartphonů nebo notebooků, ale před pracovním pohovorem je lepší na ně zapomenout. Důvodem je modré světlo, které vyzařuje obrazovka vašeho zařízení. Nedávno lékaři zjistili, že světlo ze zařízení má negativní vliv na naševidění, způsobuje nespavost a ve vzácných případech dokonce depresi. Osoba, která má pod očima tmavé kruhy kvůli nedostatku spánku, nemůže udělat dobrý dojem. Nedostatek spánku také zpomalí váš proces myšlení a nebudete schopni správně a rychle odpovědět na otázky.

Diskuse o osobních tématech a vyprávění příběhu vašeho života

Zkušení náboráři doporučují být přátelští, ale ne příliš přátelští. Nemluvte o svých dobrodružstvích uplynulého víkendu, o vašich minulých chybách, příbuzných ani o zobrazování fotografií svých dětí nebo mazlíčků. Nemůžete vědět, jak zaměstnavatel zareaguje na vaše (možná i vtipné) příběhy - co když nemají rádi kočky? Je lepší soustředit se na své profesionální kvality a všechny osobní věci nechat na své přátele.

Použití slova, které z vás dělá nejslabšího kandidáta

Mnoho lidí ví, že by neměli neustále říkat „promiňte“, protože díky tomuto výrazu vypadají v očích ostatních slabí a nejistí. Ale existuje ještě jedno slovo,které snižuje vaše sociální postavení. Slovo „jen“ dává všechny výhody osobě, se kterou mluvíte. Fráze jako „Jen jsem se chtěl zeptat“ nebo „Chtěl jsem jen vyjasnit“ vás přimějí znít, jako byste se za něco omlouvali, i když jste neudělali nic špatného.




HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.

0.0231