Moderní CV jako součást osobního marketingu: tipy, jak zaujmout
Pracovní trh se v důsledku nových technologií rychle mění. Životopis pracovníka je jen střípkem celého balíku osobní prezentace v digitálním světě. Jak se umět prodat nejenom při hledání nové práce?
„Vnímání práce se v posledních 10 letech hodně změnilo, což se odráží také v životopisech. Dříve bylo na práci pohlíženo jako na ‚jednoproudovou silnici‘ – člověk vystudoval nějaký obor a pak v něm působil na pozicích, které šly v řadě za sebou, ideálně bez přestávek. Dnes lidé dělají naráz i víc nesourodých prací, na fakturu nebo zkrácený úvazek. Klidně měsíce i roky cestují po světě nebo dobrovolničí v projektu, který jim dává smysl. Co bylo dříve náboráři vnímáno jako tříštění, ukazuje dnes na aktivní povahu lidí, jejich cílevědomost a zkušenosti,“ uvedl Valery Senichev, kariérový kouč v projektu Samsung Tvoje šance, který pomáhá znevýhodněným dětem rozjet své profesní dráhy a zlepšit tak svoji budoucnost. Práce na osobní značce a vědomé digitální stopě na internetu je v kariérním rozvoji na moderním pracovním trhu zásadní. A právě dobře zpracované CV je základním střípkem úspěšně zvládnutého osobního marketingu – balíku nástrojů k osobní prezentaci, který prodává.